Reykjavik, The Golden Circle & Blue Lagoon

Jeg har siden vi kom hjem fra vores fantastiske tur igennem Island i mandags tænkt over, hvordan jeg lige skal gøre det med at dele vores oplevelser herinde. Skulle jeg tage det dag for dag, oplevelse for oplevelse eller samle det hele i et stort indlæg? Jeg tror, jeg er kommet frem til, at den bedste måde at yde Island og vores tur justice er ved at dele indlæggene op i hvert område, vi besøgte. På den måde tænker jeg, at det giver et ganske fint overblik til I, der overvejer at rejse til Island, og vil have en idé om hvad der kan opleves i hvert område.
Første del omhandler Reykjavik og det, man kan opleve i området omkring byen. Her tilbragte vi omtrent 2 dage under vores rejse, men jeg vil nu mene, at det med lidt planlægning burde være muligt, at nå det vigtigste på blot 1 dag.

Efter at have hentet vores bil og slået vores telt op på den lokale campingplads, gik turen mod Reykjavik bymidte, hvor vi startede vores lille runde med en hot dog, som ifølge Facebook skulle være én ting, man absolut ikke må gå glip af i byen. Hot dog i denne bod er lavet med får, mens er ellers ligesom en dansk hot dog med ketchup, remoulade, sød sennep og ristede løg. Ikke noget særligt for os danskere, men garanti garanteret en verden til forskel fra de amerikanske hot dogs.

Herefter gik turen rundt til byens havnefront, koncerthus, gamle bydel, den smukke Hallgrimskirkja og til sidst op til Perlan, hvor man har den bedste udsigt over byen. Og så ganske gratis! Herefter mødes vi med en ven fra vores tid i USA og spiste på en lokal café, der serverede islandsk mad. Efter et par øl, god mad og en masse catching-up efter ikke at have set hinanden i 4 år, blev det tid til at skilles for at besøge den åh så populære Blå Lagune. Havde vi vidst før hvor udmattede, vi ville være efter 10 dages rejse med timevis i bil og masser af vandring, havde vi nok valgt at gemme denne oplevelse til før turen gik hjemad til Amsterdam. Ikke desto mindre var det en helt fantastisk og ikke mindst afslappende oplevelse at tilbringe døgnets sidste timer her. Nok er Blue Lagoon utroligt hypet og besøgt af hver og en besøgende i Island, men det er absolut både hypen og ikke mindst pengene værd, hvis du spørger mig!

The Golden Circle er et fantastisk lille udpluk af hvad, den islandske natur byder på. Her oplever man det billedskønne Gullfoss-vandfald, den sprudlende Geysir og ikke mindst området, hvor den europæiske og nordamerikanske kontinentalplader mødes, som tilmed også er stedet, hvor Islands første parlament blev dannet. Kort sagt en lille fin bid af Island og fantastisk, hvis man blot er forbi et par dage.

Vi valgte at tage cirklen som den allersidste del af vores rejse, før turen skulle gå ud til lufthavnen, og ærligt talt var vi ikke særligt begejstrede. Forstå mig ret, hver og en seværdighed var utroligt smuk og imponerende, men efter at have tilbragt den sidste uge ved det ene vandfald eller naturlige vidunder efter det andet, kan man blive en anelse mættet. Er man i Island for blot en kort stund og dermed ikke har mulighed for at køre hele ringvejen ligesom os, vil jeg give den Gyldne Cirkel min varmeste anbefaling!

Læs hele min guide til Reykjavik, The Golden Circle og Blue Lagoon her

Rejseblog om at rejse til Island | Guides, rejsedagbog, tips og inspiration

SaveSave

Kunne du lide dagens indlæg? Så glem ikke at følg Cammi.DK på de sociale medier!
FØLG CAMMI.DK PÅ

Bloglovin’ | Instagram | Facebook

3 svar til “Reykjavik, The Golden Circle & Blue Lagoon”

1. Hej Camilla, tak fordi du tager mig med en tur tilbage til Island 🙂 Sikke fine billeder, det ser bestemt ud som om i har haft en dejlig tur.

Haha jeg er så enig. Den Blå lagune er det alle og enhver taler om når eller hvis de skal til Island. Ja, det er prøvet, det var hamrende dyrt og ja, de penge ville jeg da godt have sparret. Det er jo dybest set en gang spildevand som du ligger og plasker rundt i.

Glæder mig at i tog en tur op til Perland. Jeg har stadig den udsigt som et af de stærkeste og smukkeste minder. Og som du skriver, det er en helt gratis oplevelse. Glæder mig til at læse mere for vi var der kun et par dage så spændende hvad resten af landet har at byde på.