25hours Hotel Bikini Berlin | Det fedeste hotel lige ved Berlin Zoo

Reklame i samarbjede med 25hours Hotel Bikini Berlin

Som I måske havde bemærket på Instagram, var jeg og min søster i Berlin i forrige uge. Her stod weekenden på søstertid, koncert og en lille smule sightseeing. Og så boede vi på byens fedeste hotel, som lå lige ved Berlin Zoo. Her er min anmeldelse af 25hours Hotel Bikini Berlin

Reception & lobby

25hours Hotel Bikini Berlin ligger i storcentret Bikini Berlin, der er et såkaldt concept mall. Her finder du en masse specialbutikker, unikke spisesteder og hyggelige hængudsteder. Og så ligger det lige op ad Berlin Zoo. Når man går ind i bygningen, vil man blive mødt af en ret cool lobby, hvorfra der er adgang for offentligheden til hotellets bar og restaurant samt en privat elevator, der fører til selve hotellet. På 3. etage ligger hotellets reception, hvor man allerede får en lille forsmag på det jungletema, der går igen i hotellets værelser. Servicen her er venlig men effektiv, så vi får hurtigt udleveret vores nøglekort og lidt snacks, før turen går mod vores værelse på 7. etage.

Jungle Room på 25Hours Hotel Bikini Berlin

Vi havde fornøjelsen af at bo på et af hotellets Jungle M Rooms, som er vendt mod Berlin Zoo. Så snart, man træder ind, bliver det tydeligt, hvorfor værelset har fået navnet jungle room – hvis vi ser bort fra det faktum, at der er udsigt over zoo. Værelset er indrettet med en hængekøje, farven grøn hvor end man ser hen, og så er det dekoreret med en masse små og finurlige detaljer som en lille abebamse, sjove skilte samt levende planter – det er faktisk sjældent, jeg har set det i et hotelværelse. Det er sådan nogle detaljer, der giver kæmpe store pluspoint i min bog! Ser vi bort fra jungletemaet, er værelset også bare utroligt lækkert. Kæmpe store vinduer, en kingsize seng, flotte træmøbler og nogle vildt gode puder – igen, det er sjældent, jeg synes om puderne på hoteller.

Badeværelset

Selv badeværelset er ret fedt. Det store håndvaskområde går ud i et med resten af værelset og er kun adskilt af et dobbeltsidet spejl – kæmpe plus, når man er to piger på tur! Bag den sorte væg gemmer sig en stor vandfaldsbruser. Der er både et vindue og et hul ud til brusebadet, men hvis man ikke er interesseret i at vise sig frem for sin medrejsende, er det heldigvis muligt at skærme badeværelsesdelen af med et gardin, der hænger ved sengen. Selvom værelset ikke er ekstremt stort, gør det åbne badeværelse, at værelset føles luftigt til trods for, at det egentlig er blevet proppet med alverdens små og store detaljer.

Restaurant og morgenmad

NENI Berlin

På 10. etage finder du restauranten NENI Berlin, som er en del af 25Hours Hotel Bikini Berlin. Her kan du spise retter inspireret af mellemøsten, mens du nyder udsigten over enten byen eller Berlin Zoo. Her er konceptet, at man bestiller en masse små retter, som deles, hvilket jeg er stor fan af. Så kan man nemlig få smagt på så meget som muligt uden at blive propmæt. Her fik vi hummus, falafler, pommes frittes lavet på søde kartofler, kyllingestykker og verdens bedste hjemmelavede iste og lemonade. Alting smagte super lækkert, og vi skulle ikke betale vildt meget for det hele. Alligevel ville jeg nok ikke vende tilbage hertil. Servicen var ret elendig, og vi følte mest af alt, at vi var uønskede og var i vejen, selv da vi gerne ville betale og komme videre ud i byen. Det er lidt en skam, for maden og selve restauranten var virkelig lækker.

Monkey Bar

I modsatte ende af NENI Berlin finder du Monkey Bar, der er utroligt populær blandt de lokale, som stod i kø hver aften for at komme ind. Heldigvis havde vi hotelgæster en adskilt elevator, så vi behøvede ikke at vente for at komme tilbage på hotelværelset. Vi havde ikke selv fornøjelsen af at besøge baren, men den så bestemt hyggelig ud. Kæmpe udendørs terrasse med udsigt over byen, og hyggelige kroge indenfor. Eneste minus ved at have en bar på hotellet er, at bassen kan høres helt ned på 7. etage, hvor vi boede. Dette var dog meget minimalt, og det var faktisk først den 2. nat, at det gik op for os, at det var fra baren, musikken kom fra. Men man skal nok være opmærksom på, at der kan være lidt mere larm, jo tættere man kommer på 10. etage.

Morgenmad

Jeg gemmer lige det bedste til sidst. For aldrig har jeg fået så god en hotelmorgenmad, som jeg fik på 25hours Hotel Bikini Berlin! Morgenmadsområdet er i samme lokaler som NENI Berlin, så her har du også en fantastisk udsigt over byen og zoologisk have samt mulighed for at sidde både inde og ude. Her har du et kæmpe udvalg af lækkert brød og pålæg, forskellige former for yoghurt og bircher müesli med et væld af toppings som mangosauce, frugt og tusinde slags morgenmadsprodukter, tørret frugt og kerner. Dertil kan du drikke en varm kop te, friskpresset juice eller en form for kærnemælksdrik med frugtsmag – faktisk ganske lækkert. Der er simpelthen så meget at vælge mellem, at jeg ikke engang ville nå at få smagt på alting, selv med en uge på hotellet.

Ovenstående udvalg er i min optik meget mere, end hvad man kunne forvente af en god morgenmadsbuffet. Men vi stopper ikke her. Da vi havde sat os ned, blev vi nemlig spurgt, om vi kunne tænke os en kop kaffe og æg lavet på præcis den måde, vi ønskede. Her fik jeg serveret en virkelig god caffe latte og en grøntsagsomelet, mens vi den næste morgen havde mulighed for at få serveret shakshouka. Og da vi gik ned mod vores værelse, opdagede vi, at vi faktisk havde overset en anden sektion af buffeten, hvor der blev serveret varm morgenmad som baked beans, grillede grøntsager og endda risengrød, hvilket både jeg og min søster blev ovenud begejstrede over. Så ja, dette er uden tvivl den bedste hotelmorgenmad, jeg nogensinde har fået. Derudover var serviceniveauet også bare steget en hel del fra aftenen før – her blev der virkelig taget hånd om os, og de gjorde deres ypperste for, at vi ikke manglede det mindste.

Alt det løse

Udover fedt design, fantastiske værelser og den lækreste morgenbuffet, byder 25Hours Hotel Bikini Berlin også på et par ekstra overraskelser, som bare gør oplevelsen den tand bedre. På samme etage som receptionen finder du blandt andet en hængekøje-lounge og et lille bageri, hvor du kan slå dig ned, før det står på eventyr i Berlin. Derudover har du mulighed for at låne en Fiat500 ganske gratis, ligesom du også kan komme rundt i byen på hotellets lejecykler. Når du kommer hjem til hotellet, kan du slappe lidt af i hotellets sauna, hvorfra du kan spotte både elefanter og aber i haven nedenfor.

25Hours Hotel Bikini Berlin er et hotel, som du absolut bør unde dig selv at overnatte på under din storbyferie i Berlin. Havde jeg muligheden for at bo på 25hours Hotel Bikini Berlin igen, ville jeg i helt sikkert gøre det! Det er sådan et fedt hotel, og selvom der i den grad er fokus på det æstetiske, er kvaliteten også i top. Her er god service, sindssygt lækker morgenmad, og renligheden er i top. Eftersom hotellet også er hjem til NENI Berlin og Monkey Bar, som begge er populære blandt de unge berlinere, vil jeg nok umiddelbart mene, at hotellet mest er egnet til et yngre publikum. Dog går denne popularitet på ingen måde ud over hotellets ro og fred, og man kan sagtens slappe af uden at blive forstyrret af festen på 10. etage. Udover hotellet i Berlin, finder du også 25Hours’ hoteller i blandt andet Köln, Düsseldorf, Hamborg, Wien og snart i Paris, og de ser alle mindst lige så lækre ud! Får jeg mulighed for at komme forbi dem en dag, vil jeg naturligvis også dele et indlæg derfra 🙂

Du kan se priser og ledighed for 25hours Hotel Bikini Berlin lige her (reklamelink)

Kunne du lide dagens indlæg? Så glem ikke at følg Cammi.DK på de sociale medier!
FØLG CAMMI.DK PÅ

Bloglovin’ | Instagram | Facebook

, , , , ,

2 svar til “25hours Hotel Bikini Berlin | Det fedeste hotel lige ved Berlin Zoo”

1. Det lyder virkelig som et fedt hotel, elsker sådan nogle hoteller med gennemført tema. Jeg har selv været på et hotel som var helt genialt i Hamburg og nu kan jeg bare ikke finde det igen. Men det var også totalt gennemført bare i den der hipster stil.