SCANDI ADVENTURES PART 3: OSLO & COPENHAGEN

Så blev det tid til sidste omgang billedstorm fra vores tur til Norge. Efter vores vandretur til Preikestolen gik turen med bus og færge tilbage til Bergen, hvorfra vi den næste dag skulle med toget til Oslo, hvilket siges at være en af de smukkeste togruter i verden. Det er jeg meget enig i. 7 timer efter igennem bjerge (og sne!) og den smukkeste natur ankom vi til Oslo, hvor vi havde knap en dag til at udforske byen, og selvfølgelig shoppe lidt. Den næste dag tog vi færgen til København, hvilket viste sig at være langt behageligere og billigere end at tage fly eller tog. Da det var min venindes første tur til København, stod den selvfølgelig på de klassiske turistattraktioner, hvilket også var super hyggeligt.
Overordnet set har det været en rigtig god tur, og ikke mindst fantastisk at være genforenet med min bedste veninde efter over 1 1/2 år!

Pst. jeg arbejder lige nu på en lille rejsevideo, men kæmper med at få den til at vare mindre end 30 minutter :P Deler den herinde så snart den er færdig!

Camilla

Hej, jeg er Camilla - udlandsdansker, makeupsamler og rejsefanatiker

4 kommentarer:

1. Sikke mange smukke billeder du har fået taget. Og det lyder som en vildt hyggelig tur :)
    Glæder mig til at se din video :)

SvarSlet
  2. Sad lige og læste dine tre indlæg omkring Norge-turen. Hvor ser det bare hyggeligt ud!!! :) Går selv med planer om at besøge Norge, specielt området omkring Bergen og Stavanger da Kjerag, Preikestolen samt Trolltunga står højt på listen over steder, jeg gerne vil opleve. Kan dog ikke helt finde ud af, om jeg også skal inkludere Oslo, selvom en smuk togtur gennem det norske landskab ikke lyder så dårligt :)

Svar
    1. Ih, mange tak. Det var helt sikkert en helt fantastisk tur! Vil helt sikkert anbefale dig at tage til Bergen og Stavanger. Ville ønske at vi havde mere tid til at komme op til andet end Preikestolen. Personligt var jeg ikke særligt imponeret over Oslo. Selve togturen var super smuk, men vi havde stort set dækket Oslo ind den aften, vi ankom til byen.
      Det er i øvrigt en super smuk blog, du har. Giver lige et follow, så jeg kan følge med, hvis du skulle komme forbi Norge (;

Slet
    2. Måske jeg bare skal vente med Oslo til en dag, hvor jeg rent faktisk har en rigtig grund til at besøge byen ud over at det er hovedstaden i Norge :) Og tak! Jeg/vi er jo i gang med at udforske de nordiske lande i år, så jeg HÅBER virkelig, at vi kan finde tid til at besøge Norge. Det vil være fedt, hvis vi kunne klemme Bergen/Stavanger ind denne sommer, men vi skal allerede til Sverige og Finland næste måned, så vi er lidt presset med tid. Men man har jo altid lov at drømme :)