BACK FROM XI'AN

Så er vi tilbage fra vidunderlige Xi'an!
Vi tog med lyntoget i går omkring middag, og ankom til Xi'an knap 3 timer og over 1000km senere. Aftenen stod på fællesmiddag, indlogering på vores hotel, samt en lille gåtur ved bymuren.

Der spilles Uno på Beijing's hovedbanegård, til stor underholdning for de andre passagerer, som stod i ring om vores gruppe for at følge med i hvad vi lavede.

Dag 2 i Xi'an var vi ude at se Terrakottahæren, hvilket egentlig er det, som har gjort Xi'an berømt. Virkeligt imponerende, men også meget fyldt med turister, som alle ville have det bedste billede af krigerne.
 Hvad morgenmaden stod på i Xi'an: nudler, ris og varm mælk

Xi'an er kendt for deres friske nudler, hvilket vi fik prøvet på restauranten, som lå ved bygningerne, hvor krigerne var.

Aftenen stod på endnu et show, som er specielt for Xi'an. Før det stod det på hot pot, hvilket vi har haft lyst til siden dag 1

I går var vores  besøg i Xi'an allerede ovre, men da vi først skulle med toget om aftenen, havde vi hele dagen til at se mere af byen. Morgenen blev brugt på bymuren, hvor vi valgte cykle de cirka 30km rundt. Det var sindsygt varmt, men det var en rigtig sjov måde at få set byen på.
 Derefter besøgte vi Big Wild Goose Pagoda, som var en rigtig flot buddhist tempel.

Dagen blev sluttet af med et besøg i det muslimske kvarter, hvor vi gik lidt rundt, før vi skulle spise og derefter med nattoget tilbage til Beijing